Groeikrachtprofessionals

Wat is Groeikracht

Substantieel beter dan de markt

McSense Business Accelerators (MBA) is een groeikrachtbureau dat teams en organisaties helpt om High Performers te worden; High Performers Organisaties (HPO’s) die het substantieel beter doen dan de markt. Niet alleen in omzet en klanttevredenheid maar ook in productiviteit en retentie. Om dat te bereiken is groeikracht nodig; de combinatie van een optimaal groeimodel en maximale executiekracht: GROEI(model) + (executie)KRACHT = GROEIKRACHT

Waardecreatie voor bedrijf, stakeholders en samenleving

Veel organisaties hebben zaken als product, prijs en waardepropositie prima op orde – maar dat is niet voldoende om permanent te kunnen groeien. De wereld verandert razendsnel – wendbaarheid en groei zijn noodzaak, stilstand is achteruitgang. Groei zorgt voor energie – het dwingt medewerkers en organisatie om ‘actief te kijken’ en zich tijdig aan te passen aan een nieuwe wereld. Het zorgt daarmee voor waardecreatie voor bedrijf, stakeholders en samenleving – op lange termijn.

Via Standaardisatie, Partnerships en People Focus

Om alle groeielementen optimaal in te vullen hebben we de SP&P-‘formule’ ontwikkeld: Standaardisatie, Partnerships en People Focus . In totaal bestaan deze uit acht ‘touchpoints’ waarmee je als team en organisatie groei op lange termijn veilig stelt én van je organisatie een “High Performer’ maakt.


Acht touchpoints voor groei

Standaardisatie - van systemen, procedures en training; minder verrassingen, meer efficiency en maximale schaalbaarheid Partnerships - geen uitvoerders maar aanvoerders – partnership op lange termijn People Focus, bestaande uit zes touchpoints:

  1. Kernwaarden (heb je ze, zijn ze ‘echt’ en leven ze….?)
  2. 100% mensgerichtheid (alle focus en energie richten op medewerker en klant)
  3. Maximaal tevreden klanten (100% ‘fanship’)
  4. Support-organisatie (geen hoofdkantoor maar serviceorganisatie, gericht op het optimaal helpen van de interne klant)
  5. Interne klant (iedereen in je organisatie die direct contact heeft met de eindklant)
  6. Feedbackloops (luisteren en leren van ervaringen en gemaakte fouten – continue aanpassen en verbeteren)


Wil je meer weten? Neem contact met ons op via onze gegevens in de rechterkolom, meld je aan voor de Nieuwsbrief of lees een van de Blogs van onze Business Accelerators of Groeikrachtspecialisten.


mcsense-groeikracht-model
Translate »